Samochód kultowy – prawdziwa japońska ikona

samochód Mazda RX-7Legenda z importu

Mazda RX-7 jest modelem znanym wszystkim fanom popularnych”importów”. Często używany przez japońskich drifterów. Samochód został spopularyzowany w popkulturze dzięki grom, takim jak Need For Speed, a także filmom – Szybcy i Wściekli. Produkcję trzeciej, a zarazem ostatniej generacji modelu zakończono już 17 lat temu. Popularność demona szos nie słabnie jednak z wiekiem.

Samochód oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza ze względu na smukłą sylwetkę i niskie zawieszenie. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Samochód początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2×654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie, jednak przeznaczeniem tego samochodu nigdy nie była męka w miejskich korkach, a pokonywanie bezkresnych szos podczas ulicznych wyścigów na tle nocnego nieba.

mazda rx-7

Na rynku europejskim RX-7 była dostępna tylko od początku 1992 roku do początku 1996 roku. Przy wprowadzeniu nowej emisji zanieczyszczeń i nowych standardów ekologicznych sprzedaż nowych samochodów tego typu była już niemożliwa. Sukces tego modelu na europejskim i niemieckim rynku był umiarkowany i dzięki stosunkowo wysokiej cenie pierwotnej na początku produkcji (80 000 marek niemieckich, a w 1993 roku już 85 500) sprawiło, że tylko kilka pojazdów zostało sprzedanych w Niemczech. Ponieważ była to ostatnia i najpotężniejsza Mazda z seryjnych RX-7, model jest teraz bardzo rzadko spotykany i chorobliwie pożądany przez kolekcjonerów. W Japonii model RX-7 był znany jako Efini. Następcą japońskiej piękności została Mazda RX-8, która mimo wciąż dobrych osiągów i nowoczesnego nadwozia była już tylko uroczym, choć przeciętnym coupé dla każdego. Dziedzictwo sportowej legendy zostało pogrzebane.

Na koniec próbka możliwości tego samochodu:

https://www.youtube.com/watch?v=gmzvk-sp5os

https://www.youtube.com/watch?v=z6PSg-WX6AQ

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *